Czas na dwa kółka


Przyroda w tym roku wyjątkowo wcześnie zaczęła budzić się do życia. Zachęca nas do ruchu na świeżym powietrzu. Dlatego przygotuj rower do sezonu i ciesz się wiatrem we włosach.

Zanim wyruszysz:
1. Dokładnie umyj rower (woda, płyn do naczyń i gąbka wystarcza).
2. Sprawdź czy nie poluzowały się jakieś śruby. Sprawdź hamulce.
(Idealnie będzie, jeżeli oddasz rower do przeglądu w punkcie naprawy rowerów – są takie w dobrych sklepach rowerowych.)
3. Bardzo dokładnie nasmaruj łańcuch-najlepiej stosując smar rowerowy.
4. Napompuj opony i sprawdź czy nie wychodzi z nich powietrze.

Na pierwsze wycieczki nie wybieraj trudnych i długich tras. Wystarczy około 10 km. Pamiętaj tez o przystankach na odpoczynek i łyk wody.

Najwygodniej mieć wodę tuz pod ręka. Można zamontować bidon na wodę plastikowy tuz nad rama roweru. W każdej chwili jest pod ręka. W czasie jazdy tracimy dużo wody wiec nawet, gdy Ci się nie chce pic koniecznie się zatrzymaj i napij się wody.

Jeżeli chcesz mieć przygotowany napój izotoniczny (należy takie spożywać po każdym wysiłku, który trwa dłużej niż godzinę), wystarczy do dobrej wody mineralnej dolać troszkę soku z domowych przetworów albo dolać troszkę kompotu.)

Ważne również jest, w co jesteś ubrany. Bardzo dobrze sprawdza się odzież sportowa, oddychająca. Gdy się spocisz szybko pozbędziesz się nadmiaru wilgoci i po skończonej wycieczce nie będziesz czuł zmęczenia.

Nie siadaj na rower tuz po obfitym posiłku. Wycieczka nie przyniesie Ci tyle zadowolenia. Najlepiej siądź na rower 2 godziny po obiedzie. Będziesz wtedy spalał tkankę tłuszczowa, której zwykle mamy trochę za dużo. Tkanka tłuszczowa spala się już po 20 min od rozpoczęcia jazdy. BLYSKAWICZNIE! I nawet, gdy zejdziesz z roweru Twój metabolizm jest przyspieszony na wiele godzin (ok 24 h).

JABLKA wspomagają proces regeneracji tkankowej bardzo potrzebnej po wysiłku fizycznym i hamują rozwój uszkodzonych komórek ciała. TO IDEALNA PRZEKASKA PO ZAKONCZENIU MARSZU.

Podczas 1 godziny jazdy na rowerze spalisz:
312 kcal (przy prędkości 10 km/h)
630 kcal (przy prędkości 20 km/h)
(Przy masie ciała 64 kg, płeć kobieta. Jazda po płaskim terenie.)