foto_669x272px_00_dieta srodziemnomorska_glowne

 

Dieta środziemnomorska

Zdrowie należy do wartości, które każdy z nas ceni najbardziej. Zależy ono od stylu życia, w szczególności od sposobu żywienia. Odżywianie oddziaływane na nasz organizm przez cale życie. Dzięki intensywnemu rozwojowi nauki można dziś dokładnie określić sposób żywienia najkorzystniejszy dla zdrowia w określonych warunkach życia.
 
Wiek XX zostawił nam w spadku epidemię chorób metabolicznych: miażdżycę, otyłość, cukrzycę. Jak możemy zapobiec tym chorobom? Jak możemy je złagodzić? Odpowiedz to dieta śródziemnomorska.
Jedynie dieta śródziemnomorska posiada dowody na korzystny wpływ na najczęściej występujące choroby naczyniowe i metaboliczne.
 
 
foto_300x203px_00_dieta dodatkowy1_wstaw_to_prosze!!!Cechy diety śródziemnomorskiej:

  • duża zawartość produktów pochodzenia roślinnego (owoców, warzyw, chleba i innych produktów zbożowych, ziemniaków, nasion roślin strączkowych, orzechów i nasion).
  • spożywanie minimalnie przetworzonych, świeżych, sezonowych produktów pochodzących z lokalnego rynku
  • spożywanie owoców, jako typowego codziennego deseru
  • spożywanie oliwy z oliwek, jako głównego zrodzą tłuszczu
  • małe lub średnie spożywanie produktów mlecznych, głownie w postaci sera lub jogurtu
  • średnie spożycie ryb i drobiu
  • spożywanie do 4 jaj tygodniowo
  • spożywanie mięsa w malej ilości bez panierowania i smażenia
  • umiarkowane spożycie wina do posiłków

foto_300x203px_00_dieta dodatkowy2Przeciwmiażdżycowe działanie diety śródziemnomorskiej ma swoje źródło w tym ze zawiera:

  • mało nasyconych kwasów tłuszczowych
  • dużo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • niski stosunek omega-6 do omega-3 (ok 4:1 )
  • dużo naturalnych antyoksydantów
  • dużo błonnika

 
Dieta śródziemnomorska ukształtowała się w ciągu wielu tysięcy lat naturalnego rozwoju sposobu żywienia ludzi w krajach basenu śródziemnego. Współczesne badania naukowe dowodzą jej wysokich walorów zdrowotnych.
 
Zapoznaj się z dietą śródziemnomorską i spróbuj wprowadzić ją do swojej codzienności, aby być zdrowszym.