Zasady efektywnego odchudzania

  • Chcemy przyspieszyć Twój metabolizm, dlatego musisz codziennie zjadać 4 posiłki. Pominiecie któregoś z posiłków spowoduje zahamowanie spalania tłuszczu oraz zwolnienie metabolizmu. Posiłki możesz zamieniać np. zamiast obiadu w południe, możesz zjadać obiadokolacje – a w porze obiadu kanapkę z kolacji. Nie wszystkie produkty można nazwać posiłkiem.
  • Śniadanie – rano koniecznie musisz zjadać maksymalnie do 1 godziny od obudzenia. Nawet wtedy, gdy jest to 5.00 rano i nie czujesz głodu. Zjedzenie takiego śniadania jest warunkiem odchudzania. Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach 3 do 5 godzin, a kolacja musi być zjedzona na około 2-3 godzin przed snem.
  • W trakcie odchudzania nie należy smarować pieczywa ani masłem, ani margaryną. W celu zwilżenia kanapek możesz stosować np. musztardę, ketchup, chrzan, pastę serową.
  • W czasie odchudzania nie jemy wieprzowiny ani tłustych mięs, wędlin, ryb, przetworów, podrobów.
  • Jeżeli czujesz się głodny – pomiędzy posiłkami oraz do posiłków zawsze możesz zjadać warzywa, (ale nie owoce! ). Warzywa mogą być zarówno surowe (jeżeli Twój żołądek dobrze je toleruje), ale również gotowane, pieczone, marynowane i kiszone. Jeżeli zrobisz np. sałatkę warzywną nie należy dodawać do niej ani majonezu ani śmietany. Bezpiecznie można dodać jogurt naturalny.
  •  

     

  • Jako przekąski możesz pomiędzy 4 głównymi posiłkami zjeść np. jogurt (do 70 kcal) oraz owoc (ilość wg. kaloryczności diety).
  • Unikaj wszelkich słodzonych napojów (zwłaszcza Coli i innych napojów gazowanych, napojów energetycznych, soków z kartonów, słodkich kompotów). Bezpiecznie możesz używać niesłodzonej herbaty, kawy, herbat owocowych, wodę mineralną zarówno gazowana i niegazowana. Pij nawet do 1,5 litra płynów dziennie (kawa nie wlicza się).
  • Alkohol wykluczamy w czasie odchudzania – jest bardzo kaloryczny, a poprzez zaburzenie przemian metabolicznych zaburza chudniecie.
  • Jadłospis dobierany jest do Twoich indywidualnych potrzeb, do Twojej podstawowej przemiany materii, wyliczonej podczas badania, rytmu dnia oraz aktywności fizycznej.
  • Warunkiem chudnięcia jest deficyt kaloryczny – najmniej kłopotliwym sposobem ustalenia odpowiedniej kaloryczności diety oraz odpowiednich proporcji produktów jest ważenie składników na wadze elektronicznej. Wymaga to precyzji (5-10 g może znacząco wpływać na kaloryczność).

 

PRAWIDŁOWY POSIŁEK POWODUJĄCY CHUDNIĘCIE

 

CHUDE BIAŁKO STAŁEORAZWĘGLOWODAN ZŁOŻONY
Chude: mięsa, ryby, wędliny, jajka, twarogi, nasiona roślin strączkowych
+
chleb, ryż, kukurydza, kasza, makaron, ziemniaki

 
 
Każdy posiłek możesz uzupełnić warzywami – zwiększają one objętość posiłku i powodują większa sytość po jego zjedzeniu. Nie możesz natomiast zjeść warzyw zamiast posiłku.