Zielona herbata wspomaga odchudzanie

W czasopiśmie Journal of the International Society of Sports Nutrition pojawiły się doniesienia z badań grupy sportowców, że stosowanie w diecie zielonej herbaty, w połączeniu z wysiłkiem fizycznym, może znacznie przyczynić się do utraty zbędnych kilogramów.

Wyniki potwierdziły lepsze spalanie tkanki tłuszczowej o 25 %.

 

Podobne badania były również przeprowadzane na dzieciach w wieku szkolnym, gdzie się okazało że zielona herbata ogranicza wchłanianie glukozy z krwi. Dlatego u dzieci, które spożywają odpowiednie ilości słodyczy, oraz słodycze naturalne, nie jest wskazane picie zielonej herbaty.

Aby te teorie potwierdzić potrzebne są wieloletnie badania kliniczne, które potwierdzą wysunięte hipotezy.

My jednak już możemy korzystać ze zbawiennego wpływu zielonej herbaty na nasze ciało. Swoją dobra renomę napój zawdzięcza związkowi zwanemu EGCG. Są to katechiny – Epigallocatechin Gallate.

Mają one udowodnione następujące działanie na organizm człowieka:

  • hamują apetyt
  • aktywują termogenezę (wytwarzanie ciepła dla utrzymania stałej temperatury ciała)
  • mają silne działanie antyoxydacyjne – ,,wymiatają wolne rodniki”
  • zwiększają ilość regulatorowych Limfocytów T – komórek odpowiedzialnych za ochronne działanie systemu immunologicznego
  • obniżają cholesterol.

foto_300x300px_05_2015_1A ile filiżanek trzeba wypić? Kilka? Jeżeli jeszcze nie lubisz za bardzo zielonej herbaty, poszukaj taką, która Ci smakuje i pij jedną dziennie. Na początek na pewno wystarczy. Myślę,że optymalnie jest pić od 1-3 filiżanek dziennie.