Codzienne posiłki

Organizm ludzki to genialne laboratorium chemiczne, którego efektywność pracy zależy od surowców, jakich dostarczamy do przetwarzania. Ilość, jakość, właściwy dobór składników odżywczych decydują o naszej kondycji i długości życia. Zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna pozwalają zapobiec otyłości, miażdżycy, schorzeniom serca, kręgosłupa, nadciśnieniu i cukrzycy czyli tzw. chorobom cywilizacyjnych. Jak powinny wyglądać prawidłowe posiłki? Te ważne zagadnienia, coraz częściej nurtują współczesnego człowieka.
 
Śniadanie

  • produkty bogate w węglowodany złożone:
    • pieczywo ciemne
    • musli
    • płatki owsiane
  • porcja warzyw i owoców
  • pełnowartościowe białko:
    • produkt mleczny (jogurt naturalny, kefir, maślanka, ser bialy,ser żółty)
    • chuda wędlina
Kolejne posiłki co 3 godziny.

 

Zdrowe przekąski w pracy np. w pudelku BENTO przygotowane warzywa, owoce, garść orzechów, suszone owoce, małe serki mozarella, serek z rzodkiewka,mix salad, pieczywo pełnoziarniste, pieczywo chrupkie, kawałek gorzkiej czekolady.

 

Lunch

  • sałatka pełna warzyw, kawałek piersi z kurczaka, owoce

Obiadokolacja

  • ryba, chude mięso, owoce morza
  • grube kasze
  • ryz brązowy
  • makarony razowe
  • duża ilość warzyw: gotowane, grillowane, surowe

Woda mineralna. Picie dużych ilości płynów oczyszcza organizm z toksyn i wolnych rodników. Gdy znudzi Ci się woda zrób kompot ze świeżych bądź mrożonych owoców, są w nim pektyny które oczyszcza Twój organizm. Pij ok 2 litry płynów, ale unikaj puszek i gotowych soków.

 

 
Warzywa i Owoce
Wybieraj takie które maja dużo antyoxydantow- zneutralizują działanie wolnych rodników.

 

Warzywa:

  • pomidory
  • brokuły
  • papryka
  • sałata
  • nasiona roślin strączkowych
Owoce:

  • aronia
  • porzeczki
  • grejfruty
  • jeżyny
  • winogrona ciemne
  • granaty
  • jabłka
BŁONNIK– oczyszcza i zwiększa metabolizm przyspiesza i wspomaga prace jelit.
  • otręby pszenne
  • płatki owsiane, jęczmienne
  • kasza gryczana
  • ryż brązowy
  • pieczywo żytnie i razowe
  • nasiona słonecznika i dyni
  • soja
  • soczewica
  • fasola
  • bób
  • kalafior
  • kapusta
  • buraki
  • seler
  • pietruszka
  • marchew
  • rzodkiewka
  • brukselka
  • czarna jagoda
  • porzeczki
  • gruszki
  • jabłka